V rámci zpřehlednění svého BLOGu jsem se rozhodl vyčlenit sekci citací do samostatného BLOGu. S oblibou cituji jiné zdroje, které však nemusí být volně přístupné na webu, zejména pak plné texty mého oblíbeného týdeníku EURO. Aby tyto texty nečinily můj BLOG nepřehledným, budu je umísťovat sem, no a v příspěvcích na hlavní stránce (BLOG: Radek Králík Novotný) jen vkládat odkazy na tyto citace... Toť můj novoroční dárek čtenářstvu... (31.12.2009)

neděle 9. prosince 2012

Animáček – ukázkový příklad, jak zabít marketingově úspěšný produkt

Animáček – ukázkový příklad, jak zabít marketingově úspěšný produkt

TV Barrandov se rozhodla zničit to jediné, co za dobu její existence spolehlivě funguje a místo toho půjde do nejistého souboje hlavní zpravodajské relace s třemi dalšími televizemi
Pokud něco nezávidím novému vedení televize Barrandov, je to vlna protestů diváků, která se po Novém rocce snese na jeho hlavu v souvislosti s dramatickým omezením večerního dětského pásma Animáček. Téměř dvouhodinový blok animovaných pohádek a seriálů, který začíná deset minut po šesté hodině večer a končí úderem osmé, tedy v době, kdy děti míří do hajan, nahradí pouhá padesátiminutovka začínající ve čtyři odpoledne. Což rozhodně není čas na pohádky před spaním.
Barrandov se dosud Animáčkem všemožně chlubil, v čase jeho vysílání byl jasným lídrem u dětských diváků (jak pak by ne, když ostatní plnoformátové televize tou dobou vysílají zprávy) a na značce svého dětského pásma postavil i netelevizní produkty (plyšáky, nanuky, apod.). Rozhodně neztrácel ani u inzerentů, tedy alespoň u těch, co cílí na děti a zejména jejich rodiče. Zkrátka to byla velmi dobře vymyšlená alternativa vůči hlavním zpravodajským relacím, které jsou drahé na výrobu a čelit jim vlastními zprávami by bylo nesmírně těžké.
Jenže právě to teď chce Barrandov udělat. Vezme tři bývalé tváře zpráv tří konkurenčních televizí, předběhne první večerní zpravodajské relace o deset minut a pustí se do boje, který bude zřejmě dopředu ztracen. Budovat zcela nové hlavní zprávy v době, kdy diváci od modelu večerních relací utíkají k průběžnému informování o aktuálních událostech na internetu, je zkrátka pošetilé. Zvlášť když už ve stejný čas proti sobě bojují dvoje jiné silné zprávy na mnohem sledovanějších televizích, a třetí, ty nejsledovanější, začínají jen o několik minut později.
Barrandov chce ukázat, že má na to být plnohodnotnou konkurencí Novy, Primy family a ČT 1. Jenže v téhle svojí umanutosti se vzdává všech výhod, které si zatím stačil vytvořit – především v podobě alternativního programu, jenž se nebojí v době hlavních zpráv na jiných televizích dávat Šmouly a proti Ordinaci v růžové zahradě 2 postaví historický seriál (mimochodem, poté, co jej nové vedení Barrandova stáhlo, se do tohoto času v lednu vrátí další seriál, ovšem kriminální). Pečlivým vyzobáváním nespokojených diváků ostatních televizí získával Barrandov pověst televize, která nejede s hlavním proudem.
Teď se z Barrandova stane další Nova nebo Prima family, nabídne nám už několikátý denní pořad o celebritách (jestlipak je někdo stíhá sledovat všechny?), soutěže, které by jako z oka vypadly podvečerní ČT 1 (to asi nebude žádná msta bývalých členů managementu ČT Petru Dvořákovi, před kterým utekli právě do TV Barrandov), politickou diskusi pro úlitby mocným, kteří se rádi uvidí na televizní obrazovce a možná zaregistrují, že nějaká TV Barrandov existuje, nebo erotický magazín v době, kdy všechny ostatní televize už tento formát opustily jako přežilý.
Pokud může mít někdo z programových plánů Barrandova na příští rok radost, jsou to placené dětské kanály a možná i Česká televize. Její podvečerní pásmo Kavčí hnízdo, které dosud svádělo boj s Animáčkem a často prohrávalo, nebude mít ve svém čase na volně šířených televizích konkurenci. Děti a jejich rodiče zkrátka přepnou z Barrandova na ČT 2. A nebo na Disney Channel, Minimax, Nickelodeon, JimJam a kupu dalších televizí. A z Barrandova se stane jen další tuctový program, kde “nic nedávají”.

Žádné komentáře:

Okomentovat